Subject: FW: Kaasamiskiri - VV algatatud kriminaalmenetluse seadustiku ja teiste seaduste muutmise seaduse (kohtumenetluse optimeerimine ja kohtulahendite avalikkus) eelnõu 560 SE
From: "Kohtud info" <[email-masked]>
To: "Estra Lutus" <[email-masked]>
Cc: "Astrid Asi" <[email-masked]>
Date: Tue, 28 Jan 2025 16:20:49 +0200

From: Raini Laide <[email-masked]>
Sent: Tuesday, January 28, 2025 11:39 AM
To: [email-masked]; Riigikohus Info mail <[email-masked]>;
Info <[email-masked]>; [email-masked]; Prokuratuurid info
<[email-masked]>; Kohtud info <[email-masked]>; Kohtud info
<[email-masked]>; Kohtud info <[email-masked]>; Kohtud info <[email-masked]>;
talrk menetlus <[email-masked]>; Kohtud info <[email-masked]>; AKI
info <[email-masked]>; [email-masked]
Subject: Kaasamiskiri - VV algatatud kriminaalmenetluse seadustiku ja
teiste seaduste muutmise seaduse (kohtumenetluse optimeerimine ja
kohtulahendite avalikkus) eelnõu 560 SE

 27.01.2025 nr 1-1/15-560/2

Lugupeetud koostööpartner

Vabariigi Valitsuse algatatud kriminaalmenetluse seadustiku ja teiste
seaduste muutmise seaduse (kohtumenetluse optimeerimine ja kohtulahendite
avalikkus) eelnõu
<https://www.riigikogu.ee/tegevus/eelnoud/eelnou/62fde454-6c94-4c0b-a555-e
6e663ebba09/kriminaalmenetluse-seadustiku-ja-teiste-seaduste-muutmise-sead
us-kohtumenetluse-optimeerimine-ja-kohtulahendite-avalikkus/> 560 SE

võeti Riigikogu menetlusse 14.01.2025 ja eelnõu juhtivkomisjoniks on
õiguskomisjon.

Eelnõu peamine eesmärk on muuta kohtumenetlus otstarbekohasemaks,
lihtsamaks ja paindlikumaks. Samuti luuakse regulatsioon kõikide
kohtulahendite avalikustamiseks arvestades seejuures isikuandmete kaitse
reeglistikku.

Eelnõu on suunatud Riigikogu täiskogu päevakorda esimesele lugemisele
12.02.2025.

Pöördun teie poole õiguskomisjoni esimehe Andre Hanimägi palvel. Kui Teil
on täiendavaid ettepanekuid, mis jäävad eelnõu reguleerimisalasse, siis
palun esitage need komisjonile hiljemalt 26.02.2025 aadressil
<mailto:[email-masked]> [email-masked].

Eelnõu menetlusteabe ja -dokumentidega saab tutvuda Riigikogu kodulehel
eelnõu
<https://www.riigikogu.ee/tegevus/eelnoud/eelnou/62fde454-6c94-4c0b-a555-e
6e663ebba09/kriminaalmenetluse-seadustiku-ja-teiste-seaduste-muutmise-sead
us-kohtumenetluse-optimeerimine-ja-kohtulahendite-avalikkus/> 560 SE
kaardil.

Kaasatud huvigrupid: Andmekaitse Inspektsioon, Eesti Advokatuur, Eesti
Arstide Liit,  Harju Maakohus, Pärnu Maakohus, Riigiprokuratuur,
Riigikohus, Tallinna Ringkonnakohus, Tartu Maakohus, Tartu Ringkonnakohus,
Tartu Ülikooli õigusteaduskond, Viru Maakohus, Õiguskantsleri Kantselei.

Lugupidamisega

Raini Laide

Riigikogu Kantselei

õiguskomisjoni nõunik-sekretariaadijuhataja

T: +372 631 6450

Riigikogu. Lossi plats 1a, 15165 Tallinn.

 <http://www.riigikogu.ee> www.riigikogu.ee